Sunday, June 12, 2011

Piala FA 2011

TERENGGANU  vs KELANTAN

Adat pertandingan ada kalah ada menang, ada juara ada naib juara. Piala FA edisi kali ini lebih memihak kepada pasukan Terengganu dalam pertarungan sengit yang mengheret ke masa tambahan. Penulis yg merupakan penyokong tegar Red Warriors tetap berpuas hati dgn perjuangan yg telah disajikan oleh skuad Kelantan malam tadi, cuma nasib tidak menyebelahi kita untuk edisi kali ini.

Tahniah diucapkan buat pasukan Trengganu yang telah membawa pulang trofi kejayaan buat kali kedua dalam sejarah piala FA dan Piala FA ini akan disimpan oleh pasukan Terengganu sebagai kenangan terindah kerana piala ini tidak akan digunakan lagi. Buat makluman semua, mulai tahun depan piala yang baru akan dihasilkan bagi perlawanan untuk tahun-tahun seterusnya.

Mengulas tantang perlawanan malam tadi, penulis menyimpulkan kedua-dua pasukan menunjukkan satu pertarungan yg sengit dan menghiburkan terutama di tengah babak perlawanan. Namun ternyata pasukan yg lebih berhati-hati layak menjuarai piala.

Walaubagaimanapun, aksi dan perjuangan Kelantan belum padam. Peluang masih terhidang dalam merebut kejuaraan Liga Super yg mana Kelantan sdg mendahului semasa post ini sdg ditulis. Kelantan juga bakal menyaingi pasukan lain dalam merebut Piala Malaysia yg telah dimenangi Kelantan tahun lepas.

TAHNIAH SANG PENYU...SYABAS SANG KIJANG

No comments:

Post a Comment

Islamic Widget